Pages Navigation Menu

SIRENIA, ALIGHT, ELYOSE, CROSSING ETERNITY – Hard Place, Zagreb

Sirenia @ Hard place, Zagreb (8)Ponedjeljak je dan skoro za ništa. Osim možda za dobar koncert. Dobar klupski koncert.

Mogli bismo tako reći nakon eventa u klubu Hard Place, gdje je četiri benda s, hajdemo to tako reći, sympho-goth ‘predznakom’, došao pogledati sasvim pristojan broj ljudi.

Naime, više od 100 ljubitelja nešto mračnijih tonova vidjelo je kvartet izvođača koji je predvodila norveška SIRENIA, a tu su još bili i internacionalni CROSSING ETERNITY, potom Talijani ALIGHT, te francuski kvartet ELYOSE.

Prvi se na stage popeo CROSSING ETERNITY i pred jedno 30-ak ljudi na početku, te dobrih 50 na kraju, održao nešto kao solidan koncert.

Da bude više od tog dojma, (po)kvario je izuzetno glasan zvuk koji je naprosto ‘rasparao’ uši, bubanj i vokal su doslovce ‘gušili’ gitaru koja je do izražaja dolazila tek u solažama, a ni klavijature se nisu baš istakle u sveopćoj potpori i jedva se čule. I rijetko.

CROSSING ETERNITY iza sebe ima jedan album, lanjski ‘The Rising World’, i logički, on je bio okosnica kompletnog nastupa.

Crosing Eternity @ Hard place, Zagreb (3)

Bend svira power/heavy sa simfonijskim elementima i, nekakvim, poluprogresivnim melodičnim formama pjesama pomalo nalik na FATES WARNING i kao takav je prikladan za najavljen nastup s EVERGREY-em u Močvari, no i ovo ovdje je bio logičan izbor.

Poput svih nakon, i CROSSING ETERNITY koristio je matrice, iako u dosta manjem obimu nego bendovi nakon njega.

Uvodne ‘Crossing Eternity’ i ‘Kingdom Come’ protekle su u, doslovce, razarajućim tonovima, posebice je presnažno bilo lupanje u, ionako, ‘prepeglane’ bubnjeve, tek je ‘High Above The Crown’ donijela relativnu stabilizaciju zvuka, da bi po njezinu završetku uslijedilo je predstavljanje ekipe od strane pjevača Gabriela.

Crosing Eternity @ Hard place, Zagreb (8)

‘Sand In The Sky’ i ‘Ghost Of The Storm’ doveli su ovaj, ipak solidan, nastup u kojemu se moglo razaznati da se radi o dobrom bendu, svome kraju.

Talijanska ekipa iz grupe ALIGHT samouvjereno je došla na stage, u uvodu prve kompozicije ‘Spiral Of Silence’ dala naslutiti da se radi o nekakvoj umjerenijoj verziji ‘dirty rock’ benda, no brzo je postalo jasno da se radi o još jednoj inačici symho-gothic sastava.

Alight @ Hard place, Zagreb (3)

Uz dosta pojačane, ionako visoke Catiene vokale, i tu štošta s nivelacijom zvuk(ov)a nije bilo na zadovoljavajućoj razini, k tome, početak nastupa djelovao je kao zagrijavanje s nekoliko sličnih, da ne kažemo generičkih pjesama, no prema kraju je sve to skupa zvučalo nešto malo bolje.

Zaboravimo li činjenicu da skoro svaka pjesma počinje izraženim sympho zvukovljem s matrice, nekoliko njih, tipa ‘Let Me Touch the Horizon’, ‘Walk To The Line’ imaju određeni symphonic-prog-gothic metal potencijal.

No i ne baš puno više od toga.

Alight @ Hard place, Zagreb (7)

Set-lista:

  1. Spiral of Silence
  2. Disarmed
  3. The Portal
  4. Lost In The Past
  5. Revolution
  6. Look Closer
  7. Absence of Essence
  8. Let Me Touch the Horizon
  9. Walk To The Line

Nakon Talijanki (i Talijana), na red su došli Francuzi, odnosno sastav ELYOSE, koji kombinira simfonije, industrial, gothic, metal, rock no u njegovih se 40-ak minuta malo toga moglo razaznati.

Elyose @ Hard place, Zagreb (1)

U početku je zvuk bio pretih i jedva da se nešto čulo, otprilike na pola se koncerta tek nešto malo poboljšalo, no ostao je dosta mutan, jedva razgovijetan, premalo za potpuniji doživljaj, čini se, sasvim dobrog benda.

Hevijanerizirane gitare, elektronički elementi i, prije svega lijepi, topli(ji) Justinini soprano vokali i njezina spontana komunikacija s publikom, nose ovaj bend, ponešto se od toga moglo razaznati, no ne i dosta. Šteta.

Elyose @ Hard place, Zagreb (8)

Vođa ove turneje, norveški sastav SIRENIA, na stage je izašao oko 22:10 i odsvirao, najkraće rečeno, set kojim je dominirao synth-pop-metal zvuk.

Tu je, dakle, barem što se nastupa uživo, dogurao bend koji je prije 15-ak i koju više godinu slovio kao predvodnik druge faze new-gothica. Česte promjene članova, prije svih pjevačica, očito je uzelo svoj danak, pa se SIRENIA od čvrstog heavy-gothica pretvorila u poviše spomenuto.

Sirenia @ Hard place, Zagreb (1)

Ogroman obim korištenja matrica/sampleova u tome ima velike zasluge i u tom omjeru je praktički nemoguće izbjeći ‘popisticiranije’ strukturalne forme pjesama. I ne samo da je matrica nakrcana (očekivanim) simfonijskim elementima/klavijaturama, već je tu i (iz)obilje gitara, još više zborskih pjevanja, te baseva, s obzirom na to da i ih nema u ‘živoj’ postavi.

Dakle, više sintetike, manje prirodne mističnosti.

Puno to bolje zvuči u žešćim pjesmama s jasnijim gitarama, posebice u solističkim ‘intervencijama’ i vokalnim dopunjavanjima gitarista Nilsa i Mortena, no živi bas za potpuniju potporu ritmikama u istraživanju mračnih gotičkih dubina jako nedostaje.

Sirenia @ Hard place, Zagreb (2)

Logički, većina setliste, točnije kompletna prva polovica plus jedan song kasnije, obuhvaća dva zadnja albuma ‘Arcane Astral Aeons’ i ‘Dim Days of Dolor’ koja je snimila Emmanuelle, koja, uzgred budi rečeno, bolje zvuči sa SIRENIOM od prethodnice joj Ailyn (uvjerih se nakon Wackena 2011.)

Iako s jasnim ‘operatic’ vokalnim predispozicijama, očito je da se Emmanuelle prilagodila ustoličenom pop zvuku benda i najjača je spona kompletne svirke.

To se uočavalo od početka, koji je, kao i kod ranijih bendova bio obilježen problemima sa soundom, sada pretihim, na što je ukazala i sama Emmanuelle, koja se s vremenom u potpunosti ‘stopila’ s nastupom, uključivo i kroz iskren, doduše rijedak, kontakt s publikom.

Sirenia @ Hard place, Zagreb (9)

U drugom dijelu nastupa više su prigode dobili raniji albumi, posebice je obradovalo uvrštavanje ‘Sister Nightfall’ s epskog debija ‘At Sixes and Sevens’, a dva vjerojatno najveća hita Sirenie, ‘My Mind’s Eye’ i ‘The Other Side’ zatvorila su ‘regularni’ dio koncerta.

Zadovoljstvo SIRENIOM publika je, uz potporu bendu tijekom cijelog koncerta, izrazila i po njegovu završetku jasnim i glasnim pozivom na bis, koji je uz ‘The Path To Decay’ i ‘Into The Night’ bio istinska kulminacija nastupa.

Baš kako to i treba biti.

Set-lista:

  1. Intro (Seti)
  2. In Styx Embrace
  3. Dim Days of Dolor
  4. Treasure n’ Treason
  5. Goddess of the Sea
  6. The Twilight Hour
  7. Asphyxia
  8. Sister Nightfall
  9. Elixir
  10. Ashes to Ashes
  11. My Mind’s Eye
  12. The Other Side

Bis:

  1. The Path to Decay
  2. Into the Night
  3. Outro (Seven Sirens and a Silver Tear)

Generalno, publika je bila najbolji segment ove večeri, iz jednostavnog razloga jer je na jednak način, proporcionalno broju na nastupu, podržala sve bendove. Od prvog do zadnjeg.

A radi zadnjeg je većina došla i, vidjelo se to i čulo, zadovoljna i otišla.

Sirenia @ Hard place, Zagreb (4)

Za ‘jedan ponedjeljak’ ovo je bio poprilično dobar koncertni izlet i dokaz da bi se trebalo više potruditi i češće dovoditi, da se tako izrazimo, nekonvencionalne bendove.

Jer, onih uobičajenih i organizatorima ‘ziheraških’ je već puno, katkada i previše.

Pogotovo kada se tako nešto dogodi u jednom toplom i ugodnom klubu s retro ambijentom, koji je, zajedno sa spontanošću publike, amortizirao spomenute glazbene boljke i uvelike pridonio da ovo zaista bude jedna ugodna večer.

Za jedan ponedjeljak… čak i više od toga.

Ljudevit Cikač – Ciky

Fotografija: Božidar Breški

Fotogalerija SIRENIA, ELYOSE, ALIGHT…

@ Hard Place, Zagreb 13/03/ 2019

LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK