Izbornik

VOÏVOD, EARTH SHIP – Vintage Industrial Bar, Zagreb

Voivod EU 2017 plakatNekoliko turneja unazad VOÏVOD su se uživo pojavljivali isključivo kao predgrupe ili u najboljem slučaju, u statusu co-headlinera. Ovaj put su legendarni Kanađani imali vlastitu turneju, a u ulozi predgrupe su se našli njemački EARTH SHIP. Kako turneje u velikim paketima uvijek i gotovo u pravilu zaobilaze naše prostore, ovaj put su VOÏVOD-i u Hrvatskoj odsvirali dva datuma – Pulu pa potom Zagreb. Ako se ne varam, prošlo je nekih šest godina od zadnjeg zagrebačkog nastupa i ono što me je u potpunosti iznenadilo je bio broj posjetitelja. Kada su zadnji put nastupali u KSET-u mislim da nije bilo više od 70-ak ljudi, no koncert je bio fantastičan (uostalom, nije da su Kanađani ikada marili pred koliko ljudi sviraju). Kako se čini, sada se stvorio nekakav ‘hype’ što je rezultiralo povećavanjem broja mlađahnih snaga tako da ovaj put nisu isključivo prevladavali ‘stari panjevi’ mahom muške populacije. Koliko sam uspio shvatiti, bendovi su došli u Zagreb nešto kasnije od predviđenoga pa je cijeli događaj kasnio nekih pola sata, no čisto sumnjam da se je netko zbog toga odviše uznemirio.

Večer su otvorili EARTH SHIP i usprkos tome što stilski baš i nemaju neke veze sa glavnim bendom, moglo bi se reći da je njihovo odabir bio pun pogodak. Trio je inače baziran na nekakvom mješancu sludgea, CROWBAR-ovske težine i prljavštine nešto opskurnijih bendova iz 70-ih. Nažalost, zvuk nije bio baš neka sreća pa je usprkos korektnoj svirci bend ostao zakinut za potpunu ‘prezentaciju’. Jednostavno, nedostajalo je masnoće i dubinskog istitravanja bez kojega ovaj žanr baš i nema previše smisla. Začudo, zvuk je bio daleko bolji ispred pozornice, no i ondje je bilo očito da je gitara preglasna i često je zbog niske uštimanosti gušila basisticu i očito vrlo dobro ritmičko nadopunjavanje s bubnjarom. Ovako je bend dobio jedan ogoljeniji zvuk te je u više navrata zvučalo kako dodiruju rock 70-tih, sludge i psihodeliju s pokojom natruhom dooma. No nekako sam dobio dojam da nikako ne mogu u potpunosti zaći u sve pravce, već vješto balansiraju na njihovim granicama. Jednostavno se činilo da su previše ‘oprezni’, baš poput bubnjara za kojega sam dobio dojam da svira s nekih 75% mogućnosti. Uglavnom, sve je bilo OK, ali zvučno bez potpunog ‘šusa’ što je ujedno bila i prva šteta. Više je nego očito da bend ima vibru, međusobno razumijevanje, odličan potencijal te da olako spajaju različite stilove, no neupitno je da su ostali zakinuti za potpun zvuk i vremenski prostor u kojemu bi se prikazali u pravom i prije svega potpunom svjetlu.

VOIVOD, Vintage Industrial Bar, 03/10/2017

VOIVOD, Vintage Industrial Bar, 03/10/2017

Kao što spomenuh, berlinsko ‘rockijanje’ je predstavilo odličan uvod u glavni bend. Bez previše filozofiranja VOÏVOD su nakon kratkog uvoda furiozno započeli sa ‘Killing Technology’. Na prvu je bilo vidljivo da su članovi više nego raspoloženi, a gotovo sam siguran da je Snake ostao ‘podgrijan’ od pulske večeri. U potpunoj suprotnosti od glazbenog izričaja svi članovi su u gotovo svakom trenutku ostavljali dojam klinaca koji sviraju jedan od značajnih koncerta karijere i to je zapravo nešto što teško možete vidjeti kod njihovih ‘istogodišnjaka’. Jednostavno, nije tu bilo nikakve pretenzije i visokog stava, već potpuna suradnja sa fanovima kakva se može vidjeti kod ‘kvartovskih’ bendova. Nekako mi se činilo da nakon svih godina i kriza u bendu dečki nepokolebljivo ostaju u, takoreći, undergroundu ne želeći pritom niti na jedan način pokazati da su zasigurno odgovorni za nastanak mnogih zanimljivih grupacija u zadnjih nekoliko desetljeća. Iz tih razloga mi je zapelo za oko da članovi uopće nisu mijenjali instrumente, već su ih brzinski i po potrebi štimali između stvari (to sam jedino još vidio kod BOLT THROWER-a). Recimo, kada je Rockyu pukla žica na basu, cijela stvar je bila sređena za par minuta, a ista je svedena na zdravu zajebanciju (ako se ne varam Chewy je u jednom trenutku zasvirao i BILLY IDOLA). Što se tiče zvuka, bio je daleko bolji od onoga na predgrupi, no nekako je nedostajala ona jasnoća koju su do sada bez problema isfuravali bez obzira u kojem prostoru nastupili. Možda se to najviše dalo osjetiti u ozračju Awayevih bubnjeva koji su u navedenom okruženju zvučali s puno više snage, ali je u potpunosti izostala prepoznatljiva finoća i gotovo filigransko povezivanje sa činelama. Što se tiče izbora stvari, s jedne strane se može reći da je bilo podilaženja, no opet se tu našlo i podosta iznenađenja. Recimo, svirali su tri autorske stvari s aktualnog EP-a, a našlo se materijala i sa ‘Angel Rat’-a (na koju je publika začudo sjajno reagirala) i ‘Nothingface’-a. Iskreno, možda bi mi bilo draže da je omjer stvari pretezao na ‘Dimension Hatröss’ umjesto na ‘Killing Technology’, ali to već ide u domenu cjepidlačenja. Što se tiče atmosfere, ista je bila sjajna tijekom cijelog koncerta. Nakon početnog osipanja ‘turista’ i ‘znatiželjnika’ činilo se da ista ne doživljava nikakve oscilacije. Usprkos tome što je, recimo, Snakeu oko polovice koncerta u više navrata ‘puknuo’ glas (posebice čujno u ‘Ravenous Medicine’), fanovi su nastavili s bodrenjem i interakcijom. Što se tiče same svirke, tu stvarno nije bilo ni prigovora ni gotovo ikakve pogreške. Više mi se ne da ponavljati Chewyevo nimalo jednostavno ‘antiriffovsko’ sviranje, Awayevo zaista posebno bubnjanje ili Rockyevo ‘basiranje’ koji sada već zvuči kao prethodnik i gotovo se je potpuno stopio s bendom. Usprkos tome što je bend očito imao ‘veseliju’ noć, u Zagrebu se činilo da su jednostavno dali sve od sebe. Kada se pritom doda zatvaranje koncerta sa HAWKWIND-ovom ‘Silver Machine’, činilo se da se prostor ispred pozornice pretvorio u jedan veliki tulum.

U svakom slučaju, radilo se o odličnom koncertu kojemu se jedino može prigovoriti na zvuku koji je bio tek malo više od korektnog, no sve ostalo je (uključujući i cijenu karte) bilo za samu pohvalu. Ako ništa drugo, bilo je sjajno vidjeti članove VOÏVOD-a kako su nakon svih godina na rubovima scene jednostavno sretni i zadovoljni svojom svirkom i reakcijom publike. Nekako bih rekao da je zapravo u tome i cijela bit.

Boris Tintor

Fotogalerija VOÏVOD, EARTHSHIP

@ Vintage Industrial Bar, Zagreb, 03/ 10/ 2017

LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK LINK